Nintendo Sound Clock: Alarmo kobler seg ikke til internett
Steg når Nintendo Sound Clock: Alarmo ikke kobler seg til internett eller du ikke finner det tråløse nettverket.
Før du starter:
Du trenger:
- Nintendo Sound Clock: Alarmo-enhet
- Navnet og passordet til ditt trådløse nettverk
Mulige løsninger:
Trådløst nettverk ikke funnet
- Trykk på Tilbake-knappen og søk etter nettverk igjen.
- Start nettverket/routeren på nytt, og prøv igjen.
- Flytt Alarmo nærmere den trådløse ruteren.
- Hvis dette løser problemet ditt, kan det være fordi Alarmo er for langt unna ruteren til å opprette en stabil tilkobling. En internettforbindelse er ikke nødvendig for å få tilgang til de fleste funksjonene på enheten, så du kan flytte Alarmo nærmere ruteren når du trenger funksjoner som krever internettforbindelse.
Tilkoblingsforsøk mislykkes
- Sjekk nettverkspassordet ditt og bekreft at du skriver det inn riktig.
- Sjekk at Alarmo har den nyeste systemoppdateringen.
- Om du ikke har den nyeste systemoppdateringen og ikke klarer å laste den ned.
- Prøv å koble Alarmo til en smartenhet med mobildata. Når klokken er koblet til, utfør systemoppdateringen. Etter oppdatering, prøv å koble til hjemmenettverket ditt igjen.
- Hvis du trenger hjelp til å sette opp en hotspot-tilkobling på smartenheten din, kontakt produsenten av enheten eller mobiloperatøren for hjelp.
- Om du ikke har den nyeste systemoppdateringen og ikke klarer å laste den ned.
- Bekreft at ruteren din bruker en 2.4GHz frekvens og en WPA-, WPA2- eller WPA3-kryptering. Deaktiver rask roaming (fast roaming) hvis nettverket ditt har denne funksjonen aktivert.
- For å sjekke frekvensbåndet og krypteringstypen, kan du finne denne informasjonen i ruterinnstillingene. Hvis du trenger hjelp med å finne eller endre denne informasjonen, kontakt internettleverandøren din.
Tilleggsinformasjon
Alarmo fungerer ikke på nettverk som krever at du autentiserer deg via for eksempel en innloggingsside, for å få tilgang.