Sensor Zone Check mislykkes på Nintendo Sound Clock: Alarmo
Feilsøking når du sjekker sensorsonen på Nintendo Sound Clock: Alarmo og får feilmelding som indikerer at det er et bevegelig objekt i sensorsonen.
Før du starter:
Du trenger:
- Nintendo Sound Clock: Alarmo.
Du må kanskje flytte klokken eller objekter innenfor sensorområdet mens du feilsøker.
Generell informasjon:
Alarmo er designet for å fungere best med én bruker. Bevegelige objekter på soverommet kan føre til at klokken ikke fungerer som tiltenkt.
Eksempler på bevegelige objekter:
Merk: Denne listen er ikke fullstendig. Andre objekter kan også oppfattes som bevegelige objekter i sensorområdet.
- Andre mennesker og kjæledyr
- Enheter med bevegelige deler, som analoge klokker, luftfuktere, klimaanlegg, datamaskiner, oscillerende vifter, medisinsk utstyr, takvifter og robotstøvsugere
- Objekter som kan bevege seg hvis et vindu er åpent, som hengende lamper, planter og gardiner
Hvordan du går frem:
- Sjekk at klokken har den nyeste systemoppdateringen.
- Før versjon 2.0.0 vil sensorområde-sjekken bare indikere om det finnes et bevegelig objekt eller ikke. Senere systemversjoner vil ha en indikator som viser hvor det bevegelige objektet befinner seg i forhold til Alarmo, for å gjøre feilsøkingen enklere. Kjør «Sensor Zone Check»-sjekken på nytt hvis du ikke fikk indikatoren første gang.
- Endre plasseringen av klokken. For eksempel, hvis den tidligere var plassert ved hodeenden av sengen, prøv å flytte den ved siden av sengen.
- Klokken bør plasseres på en jevn overflate, innenfor 50 cm fra kanten av sengen, og ikke høyere enn 20 cm over sengen.
- Fjern eller slå av det bevegelige objektet som ble oppdaget i sensorområdet.
- Kjør sensorområde-sjekken på nytt.
- Åpne menyen ved å trykke ned på knappen (Bekreft-knappen) én gang.
- Vri knappen til du finner Help-skjermen.
- Trykk på Bekreft-knappen.
- Vri knappen til du finner Sensor Zone Check-skjermen.
- Trykk på Bekreft-knappen for å starte sjekken.
- Følg instruksjonene på skjermen for å kjøre sjekken.
- Reduser bevegelsesfølsomheten, og kjør deretter sensorområde-sjekken igjen.
- Reduser bevegelsesfølsomheten, og kjør sensorområde-sjekken igjen.
- Fra klokkeskjermen, trykk ned på Bekreft-knappen.
- Vri knappen til Settings-skjermen.
- Trykk på Bekreft-knappen.
- Vri knappen til du finner Motion Sensitivity-skjermen.
- Trykk på Bekreft-knappen.
- Vri knappen for å redusere følsomheten.
- Trykk på Bekreft-knappen.
Situasjonen ikke løst:
Hvis du ikke klarer å få alarmen til å stoppe på grunn av andre objekter i sensorområdet, kan du vurdere å bruke Knappemodus i stedet for sensoren.
Hvis det ikke er noen hindringer eller bevegelige objekter som forårsaker problemet, men alarmen fortsatt ikke fungerer som den skal, må klokken din sendes inn til service.
Vennligst klikk her for å bestille en reparasjon.